مشاوره فروش و بازاریابی

قلب هر سازمانی فرآیندهای بازاریابی و فروش آن است. اگر به درستی این دو فرآیند که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند طراحی و کنترل نشوند، کسب و کار به نابودی کشیده می‌شود. همواره یکی از دغدغه صاحبان کسب و کار درستی کارکرد دو فرآیند بازاریابی و فروش می‌باشد. این نگرانی با توجه به شرایط رکود اقتصادی نیز تشدید می‌شود زیرا ورود جریان نقدینگی به کسب و کارها را با اختلال مواجه می‌کند. با استفاده از خدمات مشاوره فروش و بازاریابی، سازمان‎ها می‌توانند مشکلات این دو فرآیند را در کسب و کار خود بیابند و آن‌ها را برطرف کنند تا فروش خود را افزایش دهند و از رقبای خود متمایز شوند.

مشاوره بازاریابی و فروش
مشاوره بازاریابی و فروش

خدمات مشاوره بازاریابی و فروش

  • انجام تحقیقات بازار و بررسی استراتژی‌های ورود به بازار؛
  • انجام تحقیقات بازاریابی و ارائه روش‌های بازاریابی محصول یا خدمت؛
  • عارضه‌یابی فرآیندهای بازاریابی و فروش در سازمان؛
  • طراحی یا بازطراحی مارکتینگ پلن، برنامه‌ها و کانال‌های تبلیغات؛
  • برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی برای ترویج محصولات یا خدمات؛
  • دیجیتال مارکتینگ شامل وب سایت، سئو، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و …؛
  • ساخت داشبوردهای مدیریتی برای گزارش‌دهی کارمندان فروش به مدیریت؛
  • آموزش کارکنان بخش فروش برای تقویت مهارت‌های فروش و ارتباطی؛
  • مصاحبه و استخدام کارمندان بخش بازاریابی و فروش.

وفادارسازی و بهبود تجربه مشتری

افزایش تعامل مشتری بوسیله فراهم کردن تجربیاتی که از برند شما انتظار دارند. به این منظور خواسته مشتریان در سبد کسب و کار شما، محصولات و کانال‌های شما شناسایی می‌شوند و ویژگی‌های مهم مربوط به تجربه مشتریان استخراج و تحلیل می‌گردند. خروجی این موضوع افزایش سود کسب و کار، افزایش وفادارسازی مشتریان با تمرکز بر استراتژی‌هایی است که باعث حمایت مشتری از کسب و کار می‌شود.

استراتژی برند

جایگاه‌سازی و توسعه برندهای شما برای افزایش رشد و سود. متوجه خواهید شد که مشتریان شما از برند یا سبد برندهای شما چه انتظاراتی دارند. همچنین شما وجه تمایز هر برند را بهتر متوجه خواهید شد و تحلیل‌هایی را دریافت خواهید کرد که منجر به تصمیم‌گیری بهتر، بهبود جایگاه‌ برند و بخش‌بندی شفاف‌تر مشتریان شما خواهد شد. نتیجه این موارد افزایش درآمد و هماهنگی میان مشتریان و کانال‌های توزیع می‌شود.

استراتژی‌های قیمت گذاری

افزایش سود با افزایش سهم بازار و حاشیه سود. قیمت‌گذاری درست محصولات و خدمات یکی از مهم‌ترین تصمیمات در هر کسب و کار است که منجر به کسب نتایج شگفت انگیز می‌شود. رویکرد ما به شما این قابلیت را می‌دهد تا چهارچوب قیمت‌گذاری اولیه و مشوق‌های فروش را طراحی کنید و سود حاصل را با تحلیل داده‌ها از مشتریان، شرایط بازار و محیط رقابتی رصد کنید.

توسعه محصولات و خدمات جدید

بدست آوردن توجه مشتریان در توسعه محصولات و خدمات جدید. عنصر مهم در این بخش کشف نیازهای برطرف شده یا نشده مشتریان با مجموعه محصولات و خدمات کسب و کار در کنار محصولات و خدمات رقبا است که باعث پدیدار شدن فرصت‌های جدید می‌شود. با تحلیل‌های درست در این بخش شما ریسک شکست محصولات جدید خود را کاهش می‌دهید و توانایی نفوذ در بازار را به دست خواهید آورد زیرا شانس این را خواهید داشت که خدماتی طراحی کنید که در مقایسه با رقبا شما پیشرو شوید.

خروجی‌های انتظاری

پس از اجرایی شدن خدمات مشاوره بازاریابی و فروش در سازمان، عارضه‌های این دو فرآیند برطرف شده، برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات طراحی شده و کانال‌های توزیع مشخص و هماهنگ شده‌اند. اثربخشی فعالیت‌های پیشنهاد شده نظیر برنامه‌های بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی سنجیده شده و روش‌های کنترلی این فرآیندها به همراه جزئیات در اختیار سازمان قرار گرفته است و مشخص شده است که تا چه میزان به اهداف از پیش تعیین شده در فروش محقق شده است. همچین سیستم‌های گزارش‌دهی کارمندان در سازمان استقرار یافته است و کارمندان آموزش‌های لازم را در خصوص برطرف شدن مشکلات فروش و بازاریابی آموزش دیده‌اند.

موفقیت در خدمات مشاوره بازاریابی و فروش با همکاری دو طرفه مشاورین و کارفرما با مشارکت کامل کارکنان بدست می‌آید. پس از تحویل موارد تحویل شدنی، تیم پروژه می‌تواند همواره در کنار کارفرما جهت پشتیبانی قرار داشته باشد.

گام‌های اجرایی

مراحل اجرایی ارائه خدمات مشاوره بازاریابی و فروش توسط کُـ وایدار:

  • برگزاری جلسه با کارفرما و مصاحبه با مدیران؛
  • عارضه‌یابی فرآیندهای بازاریابی و فروش؛
  • ارائه پیشنهادهای مدیریتی جهت بهبود عارضه‌ها؛
  • تحصیص مشاور بازاریابی و فروش به سازمان؛
  • برگزاری جلسات آموزشی با پرسنل بازاریابی و فروش؛
  • برگزاری جلسات با سرپرستان و مدیران جهت پیاده‌سازی پیشنهادها؛
  • کنترل عملکرد کارمندان بخش فروش و بازاریابی؛
  • ارائه گزارشات پیشرفته پروژه و نتایج به کارفرما.

استراتژی بازاریابی

ایجاد ارتباط با مشتری درست در جای درست و در زمان درست. پارادایم‌های بازاریابی با ورود تکنولوژی و دیجیتالی شدن دائما در حال دگرگونی هستند. برای توسعه استراتژی بازاریابی که باعث هدایت کارای منابع شما به سمت جذب مشتریان بیشتر شود، ما ترکیبی از تجربه‌های متخصصین بازاریابی و تحلیل اطلاعات استفاده می‌کنیم تا پیام شما را مستقیم به مخاطبان شما برساند. با اینکار می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و بازار خود را بهتر جایگاه‌یابی کنید.

استراتژی کانال‌های توزیع

ساخت کانال‌های توزیع کسب و کار در جای مناسب و در بهترین حالت. در این قسمت وجود یک استراتژی کارآمد برای برنده شدن در بازار با توجه به محیط رقابتی در حال توسعه و دیجیتالی شدن کانال‌ها ضروری است. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین استراتژی را برای فهمیدن خواسته‌ها و نخواسته‌های مشتریان به همراه تعیین الزامات هر کانال و نوع سرمایه‌گذاری در هر یک را طراحی کنید. اگر بتوانید خود را بهتر به مشتریان نمایش دهید، شانس بیشتری برای تصاحب بیشتر سهم بازار دارید.

کارایی نیروی فروش

عملکرد فروش را با تشخیص بهترین فرآیندها و شیوه‌های فروش بهبود و سرعت دهید. برای تشخیص بهتری عایدی در فروش، فرآیندهای بازاریابی و فروش باید با استراتژی‌های ورود به بازار و جذب مشتری همراستا شوند. نیروهای فروش، شاخص‌های کلیدی عملکرد، سیستم‌ها و ابزارها و برنامه‌های آموزشی باید به گونه‌ای پیاده‌سازی شوند که تیم‌های فروش بهترین حمایت را کسب کنند. ما به مدیران کمک می‌کنیم تا بهترین این شیوه‌ها را طراحی کنند و منافع کسب و کار را بهبود دهند.

هدف‌گیری مشتری و ایجاد ارزش

تشخیص و انتخاب بهترین بخش مشتریان برای هدف‌گیری و تعریف ارزش که متناسب با نیاز آن‌ها طراحی شده باشد. بسیاری از شرکت‌ها با چگونگی فهمیدن مشتریان، بخش‌بندی آن‌ها و بهینه کردن هزینه‌ها و سود از نگاه مشتری و صاحبان کسب و کار دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها معمولا می‌خواهند انواع مشتری را به خود جذب کنند. ما با توجه به تحقیقات و تحلیل داده‌های کمی به کارفرما بهترین بخش مشتریان را تعیین می‌کنیم و به شرکت در طراحی و ایجاد ارزش کمک می‌کنیم.

برای درخواست دریافت خدمات مشاوره بازاریابی و فروش، فرم زیر را تکمیل نمایید:

درخواست خدمات (کلیک کنید)