مشاوره مدیریت پروژه

مشاوره مدیریت پروژه باعث بهبود فرآیندها، زیرساخت و سیستم‌های مدیریت پروژه در سازمان کارفرما می‌شود. این موضوع می‌تواند موفقیت پروژه‌ها را تا حد زیادی تضمین نماید. هر پروژه‌ای از نظر ابعاد و تنوع دارای پیچیدگی‌هایی می‌باشد که خروجی‌های آن‌ها وابسته به نوع سیستم‌های مدیریت پروژه حاکم بر سازمان می‌باشد. مدیریت پروژه ساختاری یکپارچه برای سازمان جهت انجام موفقیت آمیز پروژه‌ها است و وظیفه مشاور مدیریت پروژه، کمک به سازمان برای بهبود فرآیندهای کنترل و مدیریت پروژه است.

تاکنون استانداردها و متدولوژی‌های زیادی برای مدیریت پروژه‌ها در سطح بین الملل مطرح شده‌اند که کوایدر ارائه‌ دهنده خدمات مشاوره مدیریت پروژه مبتنی بر کابردی‌ترین فرآیندهای توسعه داده شده می‌باشد. مشاوره مدیریت پروژه جزئی از خدمات مشاوره مدیریت کوایدر می‌باشد.

مشاوره مدیریت پروژه
مشاوره مدیریت پروژه
مشاوره مدیریت پروژه

خدمات مشاوره مدیریت پروژه

  • استقرار سیستم یکپارچه کنترل پروژه و برنامه‌ریزی؛
  • طراحی و استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO)؛
  • استقرار متدولوژی مدیریت پروژه بر اساس استاندارد بین المللی PMBOK؛
  • ارزیابی بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه بر اساس OPM3؛
  • عارضه‌یابی نظام مدیریت پروژه و ارائه راهکارها؛
  • استقرار نظام مدیریت سبد پروژه یا Portfolio Management؛
  • ارزیابی ریسک‌های پروژه و مدلسازی آن‌ها؛
  • استقرار نرم‌افزارهای کنترل و مدیریت پروژه؛
  • طراحی پورتال‌های شیرپوینت و خدمات شیرپوینت (Sharepoint).

طراحی سبد پروژه

با توسعه فرآیند انتخاب برنامه و پروژه با توجه به معیارهایی که استراتژی کسب و کار شما برای رسیدن به اهداف سازمانی آن‌ها را تعیین می‌کند، یک سبد بهینه پروژه طراحی می‌شود. این موضوع به سازمان و کسب و کار شما کمک می‌کند تا از چیزی که هست به چیزی که باید باشد برسد و راهبردهای تئوری را به راه حل‌های کاربردی تبدیل کند. رویکرد ما به شما کمک می‌کند تا تیم شما درک شفافی از استراتژی‌های قابل اندازه‌گیری اهداف مالی پیدا کند و هر پروژه جدیدی اولویت بندی شود و برنامه پیاده‌سازی مناسبی داشته باشد. طراحی سبد پروژه بخشی از خدمات مشاوره مدیریت پروژه است.

پشتیبانی فوری مدیریت پروژه

تجربه مدیران پروژه متخصص به شما و سازمان کمک خواهد کرد تا به اهداف پروژه‌های خود دست یابید. برای چالش‌های پروژه‌های شما راه حلی متناسب با سازمان طراحی می‌شود که اینکار با ارزیابی اولیه و درک مشکلات پروژه شما انجام خواهد شد. با توجه به یافته‌ها، مشاور مدیریت پروژه در پیاده‌سازی راه حل‌های پیشنهادی کمک می‌کند تا پروژه شما به وضع مطلوبی در زمان‌بندی، مصرف بودجه و اهداف برسد. اگر مهلت‌های تحویل پروژه شما با تاخیر داشته، بودجه زیادی مصرف شده، به اهداف نرسیدید، ارتباطات تیم پروژه ضعیف است یا دامنه پروژه دائما تغییر می‌کند، ما به شما کمک می‌کنیم.

مدیریت افراد در پروژه‌ها

مدیریت افراد در پروژه‌ها روشی متمرکز و منطقی را برای بهبود عملکرد مدیران پروژه و تیم‌های پروژه فراهم می‌کند. شما خواهید آموخت که چه کسانی باید در پروژه مشارکت کنند و چه زمانی و چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد. همچنین متوجه می‌شوید که چگونه باید مجموعه انتظارات را تعیین کرد و عملکرد افراد را چگونه رصد و تحلیل کرد و بازخورد داد. رویکرد ما در مشاوره مدیریت پروژه ارتقاء توانمندی شما در سه عنصر مدیریت پروژه یعنی تعریف فرآیند، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی است تا بتوانید از ابزارهای مدیریت پروژه در ایجاد زبان مشترک، ایجاد مشارکت افراد و بوجود آوردن تعهد در آن‌ها استفاده کنید.

بهبود فرآیندهای مدیریت پروژه

معمولا فرآیندهای پروژه در فازهای تعریف دامنه، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی نه تنها باعث کمک به تیم پروژه نمی‌شود بلکه مانع سازمان در به ثمر رسیدن کارا و موثر پروژه می‌شود. با درک این چالش‌ها و توسعه یک فرآیند مشترک و کارامد مدیریت پروژه و با استفاده از تجربه مشاوران مدیریت پروژه، سازمان شما می‌تواند بهتر با چالش‌های پیاده‌سازی روبرو شود. ما با کمک سازمان کارفرما سعی در فهمیدن و ممیزی فرآیندهای مدیریت پروژه می‌کنیم. همچنین کمک به ارتقاء فرهنگ سازمانی می‌کنیم تا نقاط بهبود فرآیندهای مدیریت پروژه نمایان شوند. بهبود فرآیندها بخش مهمی از خدمات مشاوره مدیریت پروژه است.

خروجی‌های انتظاری از خدمات مدیریت پروژه

خدمات مشاوره مدیریت پروژه تحت نظارت یک مدیر پروژه متخصص به همراه اعضای تیم پروژه ارائه می‌شود. پس از بررسی نیازمندی‌های کارفرما، پروپوزال و شرح خدمات توسط مشاور مدیریت پروژه به کافرما تحویل داده می‌شود. سپس گام‌های اجرایی به صورت دقیق به اطلاع کارفرما رسانده می‌شود. پس از تایید کارفرما، تیم پروژه اقدام به اجرای موارد مورد توافق در سازمان کارفرما می‌کند.

فازهای مختلف پروژه طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شوند. در پایان هر فاز، گزارش‌ها به همراه پیشنهادهای مدیریتی به کارفرما ارائه می‌شوند. کلیه فرایندهای طراحی شده مدیریت پروژه، پس از استقرار و اطمینان از صحت عملکرد، در اختیار سازمان قرار می‌گیرند. همچنین کارکنان سازمان برای استفاده کارا و اثربخش از فرآیندهای توسعه داده شده یا نرم‌افزارهای استقرار داده شده، آموزش‌های لازم را خواهند دید. همچنین سازمان کارفرما پس از اتمام خدمات مشاوره، همچنان مورد حمایت اعضای تیم پروژه قرار خواهند گرفت.

گام‌های اجرایی خدمات مشاوره

  • برگزاری جلسات مشاوره جهت شناسایی نیازمندی‌های کارفرما؛
  • ارائه پیشنهاد پروژه به همراه برنامه زمان‌بندی و تخمین هزینه‌ها؛
  • تخصیص مدیر پروژه و تشکیل تیم پروژه؛
  • ارائه پیشنهادها توسط مشاور مدیریت پروژه جهت انجام پروژه؛
  • استقرار تیم پروژه در سازمان و پیاده‌سازی پروژه طبق برنامه زمان‌بندی؛
  • طراحی سیستم‌ها و روش‌های مدیریت پروژه سفارشی‌سازی شده برای سازمان؛
  • ارائه گزارشات مدیریتی از میزان و کیفیت پیشرفت فعالیت‌ها
  • آموزش کارمندان سازمان در صورت نیاز برای استفاده از سیستم‌ها؛
  • تحویل دست آوردهای پروژه به کارفرما.

برای درخواست دریافت خدمات مشاوره مدیریت پروژه، فرم زیر را تکمیل نمایید:

درخواست خدمات (کلیک کنید)